MOTOTURYSTYCZNIE.PL

DOBIERAMY CIUCHY MOTOCYKLOWE

ciuchy motocyklowe mototurystycznie

Jak i czym jeździsz?

Wybór odzieży motocyklowej w głównej mierze zależy od naszego stylu jazdy i warunków w jakich będziemy się poruszać. Off-road, szosa i tor – trzy główne środowiska poruszania się motocyklistów. W każdym z tych środowisk poruszamy się trochę odmiennie i należy pod tym kątem wybierać odzież. 

Skóra nie sprawdzi się w wyprawach off-road, ale za to świetnie sprawdzi się na szosę i tor. Tekstylia do off-roadu, ale na normalne drogi trzeba wybierać z wyczuciem. 


Dopasowanie odzieży. Na co zwrócić uwagę?

Znasz już swoje środowisko poruszania się, wiesz czym będziesz jeździł – czas wybrać ciuchy! 

Podstawowe krytrium - pozycja na motocyklu.

Ubranie należy sprawdzić w pozycji w której przyjdzie nam jeździć. Ma być nam wygodnie, a rękawy kurtki powinny się kończyć na nadgarstku. Nadmiar materiału, jak i jego braki mogą nam przeszkadzać w jeździe. 

Przy spodniach jest kilka różnic między skórzanymi, a tekstylnymi. Tekstylne powinny być na tyle długie aby nachodziły na buty. Natomiast skórzane powinny kończyć się przed kostką. Co dziwne, protektory kolan w pozycji stojącej powinny być pod kolanem. Dopiero w pozycji siedzącej znajdą się na właściwym miejscu!

Natomiast rękawice powinny przylegać ściśle do dłoni, ale też nie krępować ruchów palców. Przy pomocy nich obsługujemy sprzęgło i hamulec, więc musimy w nich mieć dobre czucie. Warto mieć dwie pary rękawic długie i krótkie.
Na sam początek przydadzą się długie rękawice. Są w miarę uniwersalne, ale w gorące dni może nam być w nich bardzo ciepło. 

Buty. Kwestia oczywista – długie czy krótkie, nie ma to znaczenia. Ma być wygodnie i bezpiecznie. Ślizgacze i ochraniacze kostki są jak dla nas obowiązkiem. W razie upadku uchronią stopę przed ewentualnymi głębokimi urazami stopy. 

 

Certyfikaty.

Dobra odzież to odzież z certyfikowanymi ochraniaczami. Nie ma certyfikatu? Nic nie szkodzi, większość ubrań ochraniacze ma w kieszeniach wewnętrznych. Możesz je wymienić na certyfikowane.

Używane znaczy gorsze?

Niekoniecznie. Wszystko zależy od stanu. Kompletność zestawu, stan ochraniaczy i membran, sprawność zamków oraz ogólna kondycja. Szwy lekko się rozchodzą? Nie bierz, po sezonie może już być do wymiany.

Kompedium

Rękawice

Możemy podzielić je na kilka rodzajów: uniwersalne, torowe, sportowe krótkie, crossowe. 

Uniwersalne

Zwane często długimi. Bez membrany, z mankietem zachodzącym na rękaw kurtki. Materiałowo jest wybór ogromny. Pełne skórzane, typowo tekstylne i hybrydy skóry i tekstyliów. Protektory nie zawsze są widoczne na zewnątrz. W większości przypadków, protektory są obszyte.

Torowe

Typowo sportowe modele. Ciasno leżące z mnóstwem protektorów. Zapewniają maksimum bezpieczeństwa, lecz nie sprawdzą się do jazdy codziennej. 

Sportowe rękawice

Krótkie rękawiczki bez materiału zachodzącego na rękaw kurtki. Z protektorami, często z perforacjami lub siatką, aby zapewnić dobrą wentylację. Często spotykane jako druga para na gorące dni oraz do miejskiej jazdy.

Kurtka

Skórzane, tekstylia oraz hybrydy. Protektory barków i łokci to istotne minimum. Ochraniacz pleców w większości modelach jest obecny, ale w najniższych półkach cenowych nie zawsze jest dodawany przez producenta.

Skórzane

Najpopularniejsza kurtka do jazdy, ale bardzo wymagająca pielęgnacji. Najczęściej w konfiguracji z podpinką ocieplającą. Zdarzają się też wyższe modele z membranami. Skóra dobrze zadbana jest wodoodporna i miękka. Mankamentem może być słabe oddychanie materiału. Perforacje i wstawki tekstylne poprawiają ten stan rzeczy. 

Tekstylne

Kurtki tekstylne występują w konfiguracjach z podpinką ocieplającą i membraną. Zapewniają dobrą wentylację i widoczność, jeśli posiadają elementy odblaskowe oraz są stosunkowo lekkie. Przepuszczają więcej powietrza, więc może być w nich chłodno w gorszą pogodę.

Spodnie

Najtrudniejszy wybór spośród kompletu. Zróżnicowanie w budowie nóg może przysporzyć dużo komplikacji podczas wyboru. Duże udo, odległość do kolana i od kolana – przy każdym modelu inaczej może leżeć.

Skórzane czy tekstylne?

Odwieczne pytanie przy wyborze odzieży motocyklowej. Tekstyl ma większe zastosowanie niż skóra. Ma zastosowanie w wyższych temperaturach i w gorszych warunkach pogodowych. Przy ewentualnym upadku skóra zapewnia większe bezpieczeństwo i nie powinna się przetrzeć. Tekstyl natomiast ma za zadanie utrzymać wysoką temperaturę, spowodowaną tarciem o podłoże, z dala od naszego ciała (ma prawo się rozejść przy rozpaść).

Pytania? Sugestie?

Odwiedź nas 🙂

Uszanowanko!

Ciasteczka i RODO

CIASTECZKA/COOKIES

Korzystając ze strony wyrażasz zgodę używanie plików cookie. Jeśli sobie tego nie życzysz, możesz wyłączyć tę opcję w swojej przeglądarce.

RODO

25 maja 2018 roku weszło w życie rozporządzenie RODO. Przypominamy więc o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało. Szanujemy Twoją prywatność i kiedy wyrazisz zgodę to zakres naszych uprawnień pozostanie taki jak przed 25 maja. Nie zwiększy się. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityki prywatności. Żeby zaakceptować warunki, zamknij to okno.